Online retailers get a lot of information about your behavior because your browsing and shopping habits are tracked. Retail stores can’t track you as well but stores are great for exploring and discovering new brands and products. Wouldn’t it be great if each of those retail channels could have the benefits of the other?
That’s the result of “retail transformation” and it’s the big change happening now in the retail industry. Retail transformation is technological. Thousands of new companies have been created in recent years and each facilitates one small piece of the changes needed. If you go to big retail conferences like Shoptalk which took place last week in Las Vegas, you will see an exhibit floor with thousands of technology companies. Each one tells a compelling story about why they are mission-critical for retailers and brands. Most of them are now years old, some more than a decade.
With all these opportunities to evolve retail to the next level, there’s an obvious question: why is it taking so long? Why don’t retailers and brands implement the technology and create the changes they need?
[tratto da Forbes, 4 aprile 2023]

[Trad.IT] I rivenditori online ottengono molte informazioni sul vostro comportamento perché le vostre abitudini di navigazione e di acquisto sono tracciate. I negozi al dettaglio non possono tracciarvi altrettanto bene, ma i negozi sono ideali per esplorare e scoprire nuovi marchi e prodotti. Non sarebbe fantastico se ognuno di questi canali di vendita al dettaglio potesse avere i vantaggi dell’altro?
Questo è il risultato della “trasformazione del retail” ed è il grande cambiamento in atto nel settore della vendita al dettaglio. La trasformazione del retail è tecnologica. Negli ultimi anni sono state create migliaia di nuove aziende, ognuna delle quali facilita una piccola parte dei cambiamenti necessari. Se andate alle grandi conferenze sulla vendita al dettaglio come Shoptalk, che si è tenuta la scorsa settimana a Las Vegas, vedrete un’area espositiva con migliaia di aziende tecnologiche. Ognuna di esse racconta una storia avvincente sul motivo per cui è fondamentale per i rivenditori e i marchi. La maggior parte di esse ha ormai anni, alcune più di dieci.
Con tutte queste opportunità di far evolvere il retail al livello successivo, è ovvio chiedersi: perché ci vuole così tanto tempo? Perché i rivenditori e i marchi non implementano la tecnologia e non creano i cambiamenti necessari?